14 October 2011

. : Saya Suka Belajar , Awak ?



Hey hey bloggie :)


Lama sudah tak menulis di sini . Terdiam seketika . Terkial-kial mencari ayat pemula . FYI tak ada gangguan malam nie , Encik Soulmate pun sibuk bekerja so ambil masa kejap untuk bermanja-manja dengan blog . Lama dah aku tak jenguk . Tengok-tengok dah ada 193 followers ? Hehe ! Aku tak update blog pun korang follow jugak yea ? Terima kasih , sayang korang :)



Cuti semester sekarang , untuk diploma . Next semester aku baru nak masuk semester 3 . Hmm , kawan-kawan yang sebaya aku , ramai dah pergi degree . Yang diploma pun dah grad . Korang mesti pelik kenapa aku lambat kan ? HEE . Itulah ! Dulu orang semua nak pergi sambung belajar , kau pun nak pergi . Tak fikir dulu apa yang kau minat . Tengok ? Kan dah orang panggil kau 'Kak Nazz' dalam kelas . GRRR . In fact, I'm still missing my besties in UiTM Segamat . Dulu aku nekad nak quit pun sebab kau lah , Computer Science ! I don't have any idea why I took that course . HAHA . Dah lah nama fakulti pun 'Faculty of Computer Science and Mathematics' . MATHS ?! Come on Nazz , you hate maths , right ? Haha :D



Does this scare you ?


Dan sebab utama aku belajar di Kuala Terengganu sekarang pun sebab Encik Soulmate aku tuhh . Dia yang insist aku untuk belajar Art masa aku tengah down dulu . Thanks dear ! Korang boleh baca kat sini [KLIK] kalau nak tau lebih lagi . Mama pun kadang-kadang perli aku jugak . 


"Kau tu melukis je tau . Lepas tu main kamera . Cuba kau tengok anak bla, bla, bla... jadi doktor, nurse, lawyer..."


Hehe . Kelakar . Itu yang buat aku selalu fikir , kalau semua orang kat dunia ni bekerja ikut kebolehan atau bakat masing-masing . Bukan ke tu seronok ? Tak perlu nak repeat subjek banyak-banyak kali sebab kau memang tak minat . Itu adalah sangat buang masa okey ? Banyak lagi benda yang kau boleh buat . Kalau aku ada anak pun kan , aku tanya dia dulu , dia nak jadi apa ? Apa yang dia suka nak buat ? Apa minat dia ? Sebab seorang individu tu akan lebih berjaya kalau dia pandai guna kelebihan dia dalam karier . Kalau dalam akademik pun , kau pun boleh dapat CGPA cantik apa kalau kau pun suka nak belajar apa yang kau belajar tu ?


Honestly , even aku belajar Art sekarang , ada jugak kawan aku yang memang tak ambil kisah apa dia belajar . Sebab dia tak minat . Dan ada jugak kawan aku yang terpaksa ambil course engineering sebab parents yang suruh , walaupun pada aku dia sangat-sangat talented dalam seni . Mungkin budak-budak kelas aku pun belum capai tahap macam dia even dia tak ada Art Education langsung . Pada aku , tak seronok pun belajar kalau macam tu . Kadang-kadang aku tengok parents zaman sekarang ni selalu tak perasan bakat yang anak diorang ada . Mesti kena ikut cakap diorang jugak anak diorang nak jadi apa . What a waste ! -_-"


Beruntungnya aku sekarang sebab ada kat landasan yang betul . Semua subjek pun aku suka . Alhamdulillah , carry mark pun banyak yang tinggi . Lecturers pun dah mula perasan skill dengan kebolehan aku . Buat aku makin semangat bila belajar . Dah tak macam dulu . Lecturer mengajar , aku pegi main MS Paint lepas tu melukis pakai mouse . Hehe . Memang , belajar Grafik ni memang kena banyak explore sendiri . Lecturer cuma tunjuk sikit-sikit je , then pandai-pandai kau lah nak lukis/design . Sebab tu lah kena ada minat . Dan sangatlah seronok yea menjadi lecturer Art and Design sebab tak payah banyak bercakap ! Hehe .


Tapi hidup aku ni taklah semudah mana . Masa laptop aku rosak dulu , aku dah fikir nak extend satu semester pasal aku tak ada duit dah nak beli baru . Kalau betulkan pun confirm jahanam balik punya larhh . 


Lucky I have you, Mr Soulmate :) 


Macam tak percaya jugak bila dia pergi ATM then bayarkan laptop baru untuk aku semata-mata tak nak aku extend . Serius , tersentuh gilaa :')





" Nak tau tak kenapa Ben suka Ira? Ada dua sebab. "


" Kenapa? "


" Sebab Ira pandai lukis, then Ira giler kat kucing. "


" HAHA! Itu pun boleh yea? "




Tersenyum sorang-sorang bila teringat balik ayat dia ni .



HEY, awak yang tengah baca tu , saya janji jaga laptop nie baik-baik yea ! Terima kasih jugak sebab selalu sabar melayan kerenah saya yang separa matang ini . Hee . I love you <3



2 comments:

nadzli azlan said...

nak laptop jugak ! hhehe :)

moga awak bahagia hingga ke taman syurga dgn Mr Soulmate awak !

NURUL NAZIRA said...

ahaha.. nak laptop cube mintak tokey kedai laptop.. hee

THANKS BUDDY :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...