11 October 2010

. : Mari Melukis Bersama Saya


hapdet lagi yea tuan2 dan puan2 !
selepas menjalani 1 minggu yg stress

err.. stress ke? haha! 

oke, berbalik pada tajuk utama
sape2 yg kenal rapat ngan aku
mesti tau pasal hobi aku yg satu nie
bila sampai satu tahap aku bosan tahap tapir lapar
aku mesti cari pensel ngan kertas
tibe2 aku dengar

" nak menconteng la tu " 

ujar salah seorang rakan baik ku
paham sangat da
sebab nie je cara aku rasa masa berjalan cepat sket

nie antara sikit2 hasilnya : 


30/08/2010
 drawing kat atas nie paling aku sayang..
sebab serius buat aku rindu kat Encik Boyfie
Encik Boyfie pena letak dagu dia atas kepala aku camtu
pasal ape?
sebab ketinggian aku mengizinkan dia buat camtu
aku x tau la sama ada dia yg tinggi
ker.. aku yg rendah sangat ?

MySpace

oke, contengan seterusnya


aku x ingat la bila aku lukis nie..
rasanya masa cikgu tengah membebel kat depan kelas
kat belakang aku sebok wat menda alah nie..
err.. masa kelas Kimia kot?
sumpah aku x suka subjek tuh
aku terer cuma bila topic 'Introduction to Chemistry' 
wadafak!


19/12/2006
drawing nie paling dapat sambutan masa kat skola dulu
nak muntah skang? silakan

MySpace

da siap? oke, aku sambung balik citer
sebenarnya masa skola dulu aku banyak sangat melukis
tapi yg aku dapat kumpul sikit je
pasal ape?
atas permintaan kawan aku la semua tu
aku abes lukis je mintak
pastu aku x bagi buat muke seposen
kalau sorang dua je x ape la jugak
pastu mintak lagi, sampai sanggup bayar pun ade
hadoy la.. tu pasal la
collection aku masa skola sikit je dapat simpan
ramai yg mintak lukisan nie tapi sorry aku x bole bagi
ada sentimental value beb!
even aku da lupa da kat orang tu..

NEXT !

27/05/2007
hai !! karekter yg aku curik dari seorang kartunis Malaysia
nama dia Benny Wong
aku just lukis balik je yg nie..
antara komik dia yg famous
Innocent, The Fishes, Fatal Chaous, Le Gardenie, Naive etc
bertimbun komik dia kat uma aku..
serius aku giler minat artwork dia
seksi x hingat la kalau lukis perempuan.. haha!

MySpace

09/08/2007
nie aku x ingat karekter dari mana..
tapi nie la 1st time aku warnakan lukisan
pakai pencil colour Luna kot
ahaha, sumpa buruk!
terus terang aku cakap kat korang
aku x pandai la main warna


30/11/2007
sombong kan muka awek nie?
nie pun artwork asal dari Benny Wong jugak
sape rajin baca komik dia tu tau la karekter nie
Angel nama dia
dari novel grafik The Fishes
search kat Gempak Starz okeh !


25/01/2009
korang kenal x sape dia nie?
kalau x kenal sila hantuk kepala anda ke dinding
kerana anda telah melalui zaman kanak2 yg sangat kesian
aku lukis nie pun sebab kawan aku suruh
tapi sampai skang dia x amek pun..


29/11/2007
sebenarnya impian aku salah satunye
nak ada komik yg aku buat sendiri pastu 1 Malaysia baca
hihik.. berangan la lu!
da la pemalas.. kalau aku rajin da bole dapat kot
by the way aku punya hobi nie suka2 je
x lebih pun..


22/06/2007
nice chibi Gerard ! haha..
nie la pakwe aku masa form 4
vocalist band My Chemical Romance
antara kegilaan aku masa tu..


26/11/2007
ape motif aku lukis gambar laki ngan pompuan nieh?
sebenarnya aku x reti sangat lukis lelaki
so aku saje lukis camnie.. nak tengok beza
anatomi diorang lain dari pompuan
bentuk muka, mata, badan memang sah la lain
kalau korang perasan artwork aku banyak gambar girls.. betol x?


20/09/2006
bunga favret ku..
bila cikgu x masuk kelas
nie la kerja aku
bukan nak baca buku!
PMR plak masa tu..
buat adik2 semua
janganlah anda contohi sikap seperti ini yea?


ntah bila la aku lukis nie..?
tau2 da ade je dalam fail aku..


25/01/2008
 cehh! baru sekola nak bercinta..
terok gak erk drawing aku masa form 5?
aku x rasa lukisan nie nampak hidup pun..
kaku giler.. comot 1 hal


09/12/2008
karekter ori..
try nak buat realism sikit cam potret la konon2
tapi cam karton gak jadinye..

MySpace


25/05/2010
bila masuk je tahun 2010..
aku da asyik lukis gambar couple je.. hihi

MySpace

nie semua bukan saje2 aku lukis
emotion aku jugak
just a way to express them..


03/09/2010
 nie antara contengan yg terbaru
ada improvement ke..?



eh? tibe2 ade kaler plak?
ok guys.. jangan gelak eah
nie adalah percubaan pertama
aku mewarna pakai Adobe Photoshop
lagi satu nampak signature kat atas tu?
pemberian seorang classmate 
menunjukkan lukisan nie bukan aku buat
aku cuma WARNAKAN sahaja
aku da cakap aku failed bab mewarna..

cukup la nie aje yea..
aku da ngantok.. haha
thanks for viewing!
see ya in the next entry

MySpace


12 comments:

Solihin Zubir said...

perghhh! sumpah cool giler!
sy pon tringin nk melukis2 camni.. tp xde bakat nk lukis2 kartun nie.. huhu..
masa kt skool dlu pon sy ada sorg kwn.. dia mmg terer giler melukis.. suma nmpk hidup je..
tp syg beliau meninggal masa fom6.. sdey..

NURUL NAZIRA said...

ahah! nie cuma conteng2 saje..
x pernah seryes nak melukis
hobi jerp

syg nyer da x ade.. hilang da 1 bakat..

Solihin Zubir said...

melukis utk sy boley? hehehe... ;-p

NURUL NAZIRA said...

hee.. bole saje.. nak gmbar ape?
sementara masih free.. tapi sorry potret failed la
haha :D

misz jue said...

benny wong akak koaru kan?

salu gak kumpul komik2 die..innocent paling best..hehe..

ju nak jugak..nazira lukiskan untuk ju jugak,leh x?plezzz

misz jue said...

bukan akak , tp aka..as known as..

sowi silap taip..ngeee

Wan Gerrard said...

hehe terbaik la lukisan u buat tu..boleh jadi artist ni ^_^v

NURUL NAZIRA said...

@misz jue : nope.. kaoru and benny are different person dear :) but i love both of them !

@wan gerrad : that's my dream.. :) wish me luck okeyh?

JelinaJoli said...

ok. lawa.. gua tak tipu. tepaksa puji walau gua memang jarang memuji.




lawa. mcm muka gua. teheeeee

NURUL NAZIRA said...

@jelina joli : hahaha.. lu mcm terpaksa puji jer.. mmg lawa sgt cam muka lu :D

dak eina said...

lawa~~~

lukiskan muka sy bole?? hik hik

Unknown said...

Boleh x ajar saya melukis?
Saya nak sgt belajar melukis... Kalau boleh ajar, boleh contact saya... 01113248918..ni no whatsapp saya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...