13 February 2011

. : Saya Dah Mula Sayangkan Pantai Timur !




Hello readers !




view dari bilik aku




Okeylah, mungkin antara korang dah tau yang aku belajar kat UiTM Cendering , Kuala Terengganu sekarang kan . Masa aku dapat tahu yang aku ditempatkan kat sini , aku agak kecewa jugak la sebab menurut jangkaan aku , aku akan dapat di UiTM Lendu , Melaka . Sebab kat situ ada kos Graphic Design & Media Digital jugak . 8 jam perjalanan seyh ! Huwaa.. maknanya aku akan jauh lagi dari Encik Ben ! Honestly , masa perjalanan pergi sini , aku rasa macam berat hati jugak laa . Kalau tak disebabkan minat aku yang teramat dalam bidang art , aku dah accept je tawaran Politeknik JB tuh . Mesti Encik Ben boleh jaga aku jugak kat sana kan ? Dekat gila plak . Hahaha . *gedik*




salah seekor kucing yang hensem di UiTM Cendering




Aku mengaku , even sebelum aku nie pernah belajar di UiTM Segamat , Johor , aku agak 'culture shock' jugak la masa mula-mula sampai kat sini . Di sini , tersangat la lain . Dari segi bahasa dan komunikasi terutamanya , sebab majoriti student kat sini orang Kelantan - termasuk roomate aku yang dua orang itu . Agak kesian bagi mereka (Kelantanese especially) yang tak reti bercakap Bahasa Melayu dengan aku - sebab diorang terpaksa mengulang ayat mereka lebih kurang 5 atau 6 kali sampai aku faham . Haha ! Ini kisah benar okayy .




Ingatkan bila dah belajar jauh-jauh nie , aku takkan jumpa orang yang aku kenal kat sini . Rupanya ada jugak . Cheh ! Perkara nie aku baru sedar masa hari kedua orientasi . Masa aku baru bangun sebab tertidur dalam surau . Err.. sumpah aku mengantuk gila masa tu sebab tidur cuma 3 jam jer rasanya kot ? "Luqman Hanif !" tiba-tiba aku terdengar nama nie dipanggil oleh facilitator masa tu . Dan automatik dalam kepala aku teringat aku semalam ada terjumpa sorang student yang baru daftar macam aku jugak , yang aku agak curious , muka dia sangat sama dengan ex boyfriend aku . Of course la nama dia sama macam yang aku dengar sekejap tadi kan ? Cuma kitorang memang dah tak contact lama dah . Memang pernah plan nak jumpa , tapi asyik tak jadi je.. hehehe :P


"Anep kat mana sekarang ?" sepantas kilat aku taip mesej tu then tekan 'send' .

"Anep kat UiTM . Terengganu . Kenapa ?" cepat jugak dia reply . 

"Ohh.. tak ada apa-apa , patutlah Ira nampak ada orang muka sama macam Anep kat sini ." ahh.. buat selamba je dah la !


Sedangkan dalam hati cakap , "Macam mana aku boleh terjumpa dia kat Terengganu nie yea ? Aku dengan dia rumah kat Johor kot !" Dan macam-macam lagi aku bebel dalam hati . Err.. for you all punya info , kitorang memang tak pernah berjumpa yea . Contact pun ikut phone , internet . Tu je lah . Cuma dah lama tak contact . Masa tu aku rasa sangat-sangat KEBETULAN di sini . Sampai aku rasa Malaysia nie kecik sangat . Hahak . Cannot go laa ayat itu !



Sedar tak sedar , dah 2 bulan aku kat sini . Bahasa kat sini pun aku dah mula paham sikit-sikit , cuma tak pro lagi la kan . Hehe . Seriously , aku dah mula sayang kat pantai timur . Kat sini aku rasa sangat unik . Banyak benda yang aku jarang-jarang jumpa kat selatan sana , ada kat sini . Tak lupa jugak kat my besties di sini , Shera , Fara , Bulat , Anep , Fazil , Nita & all . Korang memang terbaik laa ! Sayang kat korang ! :D



2 comments:

KizZ said...

MEOW!
hihi....dah mula sayangkan terengganu eh...

NURUL NAZIRA said...

yelaa.. haha ! tapi klaw ade owg tu agy sayang kot ? ahaks :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...